Helleeuuww!! Gegroet iedereentjes vanuit het nu wel heel erg hete Iran. De temperatuur daalt hier 's nachts zelfs niet onder de 35 graden! Welnu, 's nachts heb je nog airco, maar overdag tussen 12 en 17 uur blijf je best gewoon binnen. Buiten sleep je jezelf voort, zeker als je weet dat je niet mag drinken noch eten. En dat begint een beetje te wegen eigenlijk... Na enkele weken nu in Iran, is het moeilijk jezelf bezig te houden in de namiddag. Films kijken en dutjes doen is maar leuk voor effe...
Ik heb besloten om de moto aan de kant te laten staan omwille van het weer. Ook als je weet dat de binnenlandse vluchten SPOTgoedkoop zijn, is de keuze snel gemaakt (sorry Greenpeace...). Ik boek drie vluchten; eentje naar Shiraz, eentje naar Isfahan en dan weer terug naar Teheran. Op minder dan een uurtje sta ik in het mooie Shiraz wat anders 10 tot 12 uur zwoegen met de moto had geweest.
Shiraz is weliswaar nog wat warmer dan Teheran en de eerste dag op hotel kom ik enkel in de voormiddag mijn kamer uit. Shiraz zou de makkelijkste stad zijn om mijn visum te verlengen en dat blijkt ook te kloppen. Na wat over en weergeloop tussen het Ministry of Foreign Affairs, de bank en het copycentertje heb ik drie uurtjes later een extra maandje kleven in mijn paspoort. De officier vroeg zich wellicht zoals jullie af waarom dit nodig was? Wel, omdat ik een vlucht neem vanuit Teheran richting Bangkok de 8ste augustus en ook de moto van daaruit naar huis stuur. Geen Georgie en Armenie dus omdat het me hier zo bevalt en ik met mijn nieuwe vrienden van Teheran ook al plannen heb gemaakt om richting Kaspische zee te trekken eind deze maand. ;-) Maar Shiraz dus! 's avonds waag ik me toch nog even naar buiten en leer de uitbater van de snackbar kennen die een aardig woordje Duits kan. Hij raadt me aan toch nog even een moskee te bezoeken wat verderop, en gelijk had hij! De naam ontgaat me nu even, maar mooi was het zeker! Binnenplein met vijver en fonteinen, spiegelwanden sieren alle ingangen en de mooie blauwe domes stijgen boven alles uit! Ik keer tevreden terug! ;-) De volgende dag leer ik Narjes kennen. Een jonge vrouw van 29 jaar die me heel de dag rondleidt door de stad. Mooie parken omringen de tombes van de bekende Perzische dichters Hafez en Saadi. Prima locaties waar we openhartige gesprekken hebben. Leuk om ook eens kennis te maken met de vrouwelijke beleving van het land!
Momenteel zit ik in het mooie Isfahan. Met zijn mooie bruggen, handgeknoopte tapijten en schitterend Imam Square zeker een bezoek waard. Ik heb hier (weeral) een schitterende host! Hij is misschien iets te hard bezeten door vrouwelijk schoon, maar oh zo grappig en attent. Jammer genoeg zal ik volgende keer verder verslag moeten uitbrengen want het internetcafe waar ik me nu bevind dooft zijn lichten dus ik denk dat ze willen sluiten. Dus tot volgende keer lieve vrienden!
Groetjes!
Cato
7/21/2013 03:58:56 am

EINDELIJK!!!!!! 8 augustus!!!! Kan nimeer wachten!! :) Tis bijna zover! Ben er helemaal klaar voor!! :) Maar ben zo blij dat je daar in Iran de tijd van je leven aan het meemaken bent! Geniet er nog met volle teugen van! Dikke DIKKE kus!!!! xxxxx

Reply
Robin
7/29/2013 09:51:28 pm

En waar blijven de fotokes? En zo warm op de moto, krijg het al warm in uw plaats.

Reply
Ann
8/5/2013 05:55:58 am

Hey lieverd, bedankt voor al je toffe leuke updates!!!! Altijd leuk om toch zo een beetje van he trip mee te maken en je toch even niet zo ver weg lijkt.... Dikke xxx Anneke& Farah

Reply



Leave a Reply.